lördag 23 oktober 2010

Rynez - återkomsten


Jag har kommit fram till att min blogg behövs. Världen behöver veta vad som rör sig i mitt huvud. Eller tja, det behöver den nog inte. Men nu känner jag för att berätta och då tänker jag göra det också. Alltså, det här rör sig in the head of Linnéa just nu:

1. Jag är inte riktig i huvudet, hipp som happ ska jag visst vara projektledare för TVÅ stora projekt. Men hur svårt kan det vara liksom?

2. Skånska är roligt, men jag bara undrar hur dom där R-en kom till. Jag menar, när dialekten började för några hundra år sedan, tyckte folk att det var naturligt att rrrulla på orden?

3. "Tur att du kom ut ur din lägenhet. Jag ser på din facebookstatus att du pluggar jämt!" Tack för den. Jag kanske borde vara glad att folk ser mig som seriös. Men mest tyckte jag faktiskt att det var rätt taskigt sagt. Bara för att andra människor inte inser hur fab det är med uppdateringar av facebookstatusar. Jag tror jag ska uppdatera bara genom telefonen hädanefter. For all he knows skulle jag ju likagärna kunna stå på Mount Everest och uppdatera då. Eller iaf nånstans i Sverige. In your face!

4. Jag längtar efter min Indianstam. Men dom kommer hit nästa helg! Joooooy!

Nu tänker jag inte så mycket mer just nu. Eller jo, för jag har tenta på fredag och måste plugga. Öööh!

Tjo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar