onsdag 22 december 2010

Ett rostat bröd

Jag harsäkert slagit in tusen julklappar idag. Minst. Jag hoppas att iallafall en av de som får klapparna stannar upp en sekund och reflekterar över inslagningen. Kanske tycker den var fin, kanske sparar ett snöre. För då var det värt det.

Sen har jag träffat Hanna och hennes amerikanska vän idag. Åh, vad jag har saknat att prata engelska! Allt blir lite coolare på engelska. Som den gången jag trodde att Asha Alis låt A toast syftade på en rostad brödskiva och accepterade det med den motivationen. Det var inte utan att jag blev lite besviken när det visade sig att hon menade en skål.

(Ja, jag vet att det skulle blivit grammatiskt fel annars, jag vet att det heter A piece of toast eller så. Jag hade dessutom aldrig lyssnat på låtens text. Bara för att klargöra.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar