fredag 3 december 2010

Idol

Det går bra nu. Väldigt bra. Jag ÄLSKAR Strategisk kommunikation. Det är seriöst världens bästa program och jag vill inte plugga nåt annat. Tänk att jag gått hela mitt liv och funderat och stressat och så fanns den perfekta utbildningen precis här. Fast jag är glad att jag gjort det, velat alltså. För annars skulle jag aldrig gått natur på gymnasiet, och jag älskade att gå natur ska ni veta. Jag älskar att veta hur saker och ting hänger ihop och fungerar. Det, om något, är allmänbildning.

Men att jobba som fysiker på heltid? Inte en chans! Jag är för social, och handen på hjärtat, jag skulle inte trivts med att alltid stå i bakgrunden. I wanna be the one to walk in the sun ser ni.

Just nu sitter jag och ser på Idol. Jag är förkyld så in i Norden. Och dessutom har jag ingenstans att sova i Lund och det är tydligen där det händer i helgen. Eller alltid. Istället ser jag på TV. Jorå, ibland har man flyt.

Nä, nu ska jag snart ta itu med lite julkortsmakande. Pyssel är visst skiten!

P.S. Thailand gör äggmuffins. Den konstiga följetången fortsätter. Smördeg och ägg i muffinsformar. Hmm... D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar