onsdag 1 december 2010

Temperaturen är hög uti kroppen


Ja, för ett år sedan lämnade vi Indien och åkte hem till Sverige. Det är kallare nu än då. Väldigt mycket kallare. Vi var så sjukt glada över att vara i Sverige igen, men det var lite tomt. Annie åkte till Ikea i punjabi minns jag. Själv åt jag fil, som vanligt när jag varit borta länge.

Idag äter (läser) jag Fill istället (höhö!), fast egentligen gör jag väl inte det heller. Jag har feber och håller på att bli sådär dunderförkyld. Jag har ju gått hål i mina skor och tårna är väl på det hela rätt förlamade när man gått en bit i snön. Det gör ju inte direkt saken bättre med den här himla förkylningen. Imorgon är det jag som tar på mig gummistövlar.

Förresten, är det värt att sula om ett par stövlar för 560 kronor? Jag orkar bara inte köpa nya... Och jag älskar ju dem jag har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar