måndag 20 december 2010

Vad önskar du dig?


Julklappar. Kärlek och omtanke inslagen och lagd under ett träd. Eller?

Att fråga någon vad de önskar sig, har man då inte missat själva poängen? Att köpa något som står på en önskelista, hur mycket engagemang visar det på? Vill jag ha något specifikt kan jag köpa det, för mina alldeles egna pengar. Och let's face it, de flesta av oss studenter är inte i en position där vi kan bidra ekonomiskt till några större önskemål. Fine, att 6-åringar kan skiva önskelistor med diverse leksaker på, det kan jag vara med om. Men att jag skulle framföra önskemål om en specifik grej till en vän, njae... En julklapp handlar faktiskt inte om vad man kan tänkas behöva. En inflyttningspresent gör det, där snackar vi funktion. Men en julklapp, ska inte den komma från hjärtat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar