lördag 4 december 2010

I väntan på nåt gott

Thailands äggmuffins blev riktigt goda! Smakade väldigt likt Crème brulée, och sånt gillar ju jag som bekant. Men hon lämnar dem ute hela natten utan att ens täcka över dem eller sätta in dem i kylen, det kan väl aldrig vara bra? Hon brukar göra så med mat, lämna den ute över natten utan att sätta in den i kylen eller täcka över den. Inte så att det är min angelägenhet, men jag kan inte låta bli att fundera över varför. Jag menar, Thailand som dessutom är ett väldigt varmt land, där måste ju saker och ting bli dåliga i mycket större utsträckning än här. Och när vi dessutom har en kyl. Lustigt.

Just nu sitter jag och väntar på mina päron som ska komma på besök. Jag hoppas lite på att köra bil! Har aldrig kört den nya, fast är lite lätt livrädd för det. Mina föräldrar bråkar aldrig, har nog aldrig hört dem yttra ett hårt ord till varandra, men mamma säger att hon undviker att köra när pappa sitter brevid. För Gud nåde den som kör den nya bilen på fel sätt. Fast å andra sidan är ju jag hemskt bra på att köra bil, så jag lär ju inte behöva oroa mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar